onsdag 8 juli 2015

En liten uppdatering plus en fin recension på Fångade Själar :)

Hej Hej!!
Nu har jag äntligen kommit hem efter en troligt rolig resa till den stora staden New York. Det har varit jätte varmt och mysigt, vem skulle liksom tacka nej till 35 grader och sol. Haha, inte jag i alla fall. Så jag var där i tre veckor och hälsade på min mormor och bara va där. Jag shoppade såklart mycket och det blev att jag köpte lite böcker på bland annat Strand och andra bokaffärer. Jag tänkte att jag gör någon bok haul eller något sorts inlägg på det jag handlade, men det kommer lite senare för här kommer en recension på en utav böckerna jag läste när jag var där :)

Fångade Själar
 Författare: Rachel Vincent 
Engelska titel: My soul to lose/ My soul to take
Antal sidor: 362
Förlag: Harlequin
Utgivningsår: 2009
Mitt betyg: 8/10

Handling:NÅGOT ÄR INTE SOM DET SKA MED KAYLEE CAVANAUGH

Hon ser inte döda människor, men ...

Hon känner på sig när någon i hennes närhet är på väg att dö. Och när det händer är det som om en kraft bortom hennes kontroll tvingar henne att gallskrika. Bokstavligt talat. När anfallen kommer allt oftare börjar Kaylee själv undra om hon inte håller på att bli galen.

Allt hon vill är att njuta av att den snyggaste killen i skolan börjat lägga märke till henne. Men att ha en normal dejt verkar omöjligt när det blir alltmer tydligt att Nash vet mer om hennes behov att skrika än hon gör själv. Och när deras klasskompisar börjar dö utan någon förklarlig anledning är det bara Kaylee som kan förutspå vem som står på tur ... och bara hon som har möjlighet att rädda dem.

Karaktärer: Denna bok handlar som sagt mycket om Kaylee och Nash. Kaylee är den där tjejen som inte är superpopulär och kanske inte den snyggaste men hon hänger med sin snygga bästa vän Emma. Jag uppfattade det lite ibland att Kaylee ville vara lite mer populär och när hon sa vissa saker när hon försökte så kändes det bara fånigt. Jag tyckte om henne men ibland när hon skulle uttrycka sig så var det lite fåniga eller barnsliga kommentarer. Men i övrigt så är Kaylee en fin tjej som egentligen inte vill göra så mycket ljud utav sig och pågrund utav att hon är lite så, så känner man igen sig lite i henne. 

Sedan har vi Nash den coola killen i skolan. Han är alltid snäll mot Kaylee och han är alltid en gentleman. Nash är verkligen en fin kille, han är verkligen lite av den där dröm killen som man så gärna skulle vilja ha. Han var absolut min favorit i boken. 

Miljö: Mijlön runtomkring var rätt så detaljerad beskrivet vilket man blev glad över att det var annars så hade man nog inte förstått så bra. Författaren skrev mycket om vilket ansiktsutryck människorna hade (Bean Sidhes). Hon lekte mycket med hur känslor var hos alla och det gjorde att man verkligen fick en bild i huvudet hur scenen var. 

Jag gillade denna bok men kände ibland att Kaylee hade lite irriterande kommentarer. Men det är en gullig bok om kärlek och konstiga grejer och den håller dig hela tiden på kanten. För alla som gillar överraskningar och en gullig kärlekshistoria så är detta en perfekt bok för dig.

Tack Harlequin för recensionsexemplaret! Du kan köpa denna bok och många andra på deras sida Här! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar