lördag 24 mars 2018

Livsblod av Gena Showalter

Författare: Gena Showalter
Antal sidor: 441
Förlag: HarperCollinsNordic (Tack för boken!)
Utgivningsår: 2017
Mitt betyg: 8/10

Handling:
Kämpa till sista blodsdroppen.  Precis innan Tenley "Ten" Lockwood dog hann hon göra sitt val. Nu vet hon i vilket rike hon ska tillbringa eviglivet: Troika.
Men den nya tillvaron börjar inte som hon tänkt sig. Ten har en ovanlig förmåga - att absorbera och dela ljus - och på grund av den vill fienderna i Myriad röja henne ur vägen. Samtidigt som hon tränas för strid tilldelas hon sitt första uppdrag. Att övertyga en grupp människor att ansluta sig till Troika innan de dör. Lätt match - eller?
Problem är bara att den hon tävlar emot är  Killian, killen hon älskar, som offrat allt för att rädda henne. Snart inser Ten att hon står inför ännu ett val: kärlek eller seger.

Mina tankar: Så äntligen har jag läst den andra boken i serien Everlife. Man kan säga att mina förhoppningar blev besvarade och inte på visa ställen. Ibland kände jag att jag visste precis vad som skulle hända senare i boken och ibland blev jag riktigt överraskad.

Jag bara älskar hur speciell denna serie är och hur fast jag blir när jag läser den. Men jag kan dock förstå vad folk menar med att de blir trötta på huvudkaraktären. Jag bara älskar när det är drama i böckerna men med dramat som Ten gör så blir jag galen ibland. I början i alla fall, hennes tjat om hur mycket hon älskar Killian och hur hon inte kan leva utan honom. Men jag tycker dock att hon ändrades under bokens gång till det bättre, inte helt perfekt, men bättre.

Jag älskar dock helheten av boken, man blir fast och kan inte sluta läsa. När de spännande scenerna kommer så är man verkligen fast, för att det blir så spännande och vill veta vad som ska hända härnäst. Förhoppningsvis så håller sig denna spänning i tredje boken och jag längtar tills den kommer så jag kan läsa den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar