söndag 3 januari 2016

Års sammanfattning av 2015



Jaha ja. Nu var 2015 slut, känns verkligen som att året bara flugit förbi. Det känns som igår det plötsligt hade blivit det nya året 2015 och jag som vanligt satt och sa '' I år fyller jag 16 år och nästa år fyller jag 17 år, shit jag börjar bli gammal''. Haha, ska faktiskt meddela att detta år sa jag förmodligen likadant fast ändring på åldern. Men i alla fall så i början av 2015 satte jag upp lite mål som jag kände att jag ville lyckas med under det året. Dessa var det: 
  • Läsa 15 böcker på svenska 
  • Läsa 2 böcker på engelska 
  • Avsluta en serie (böcker) 
  • Avsluta en tv serie
Jag kan säga att jag har hade så himla mycket som jag höll på med det året så jag har ingen aning om jag lyckades med mina mål. Men jag ska nu tänka efter lite....

  • Första målet var att läsa 15 böcker och jag lyckades läsa....... *trum virvel*.......... Prick 15 böcker!!!!
De böcker jag hann att läsa var:
Möss och människor av John Steinbeck 
Fångade själar av Rachel Vincent 
Legend av Marie Lu
Black Ice av Becca Fitzpatrick
Enklav av Ann Aguirre 
I ljusets makt av Leigh Bardugo 
Röd drottning av Victoria Aveyard 
Lola och pojken i huset bredvid av Stephanie Perkins
Omänniskor av Kristoffer Svensson och Nanna Johansson
Den sovande och sländan av Neil Gaiman 
Stormens öga av Leigh Bardugo 
Kretsen av Maggie Stiefvater

Jag lyckades läsa hela: 3933 sidor! Det kanske inte är jätte mycket men ändå så är det inte så värst illa! 

  • Andra målet var att läsa 2 böcker på engelska som jag verkligen inte har gjort som jag ångrar lite nu. jag ville väldigt ofta läsa en bok på engelska men jag hittade alltid något annat att läsa så det vart bara aldrig något av det. Får tänka på det detta år i stället. 
  • Tredje målet var att avsluta en bok serie. Hehe, inte gjort denna heller. Jag har nog faktiskt påbörjat flera serier än avslutat.
  • Sista målet var att avsluta en serie och det har jag tyvärr inte heller gjort 
Så mina mål till detta år är:
  • Läsa 16 böcker på svenska
  • Läsa 2 böcker på engelska 
  • Avsluta en bok serie 
  • Avsluta en tv serie 
  • Läsa 3 seriealbum
  • Läsa om en bok som jag redan har läst 
Så där då, nu har jag gått igenom allt hoppas jag och jag hoppas att detta år kanske går lite bättre ;)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar