måndag 3 september 2012

Ingen sommar utan dig:)

Titel: Ingen sommar utan dig
Författare: Jenny Han
Sidantal: 252
Betyg: 10/10
Originalspråk: Engelska
Originaltitel: It's not summer without you

Källor:
Mig själv:)
och
Ponto pocket

Handling: Så länge Belly kan minnas har hon och hennes familj tillbringat varje sommar vid havet, tillsammans med bröderna Jeremiah och Conrad och deras mamma Susannah. Men i den obeskrivliga sorgen efter Susannah, som under våren gått bort i cancer, måste de alla ompröva sina förtroenden för varandra.
Under den förra, speciella sommaren hände något mellan Belly och Conrad. Belly, för alltid yngst i skaran, hade vuxit upp. Hon hade blivit vacker – en sanning som inte ens den självsäkra, snygga Conrad kunde bortse ifrån, och inte hans yngre bror heller. Men trots ömsesidiga, starka band vet ingen av dem längre var de står.

Beskrivning: Jag tycker att Jenny skriver väldigt bra beskrivningar men jag kände att den föra boken beskrev mycket med än vad den här gjorde.

Språket: Jag tyckte det var väldigt lätt läst text i boken och det gjorde att man läste boken i ett svep.
Karaktärerena: Så klart så gillade jag fortfarande belly (Isabel), men jag tyckte inte att Conrad var lika bra i den här boken som i den föra, för att på vissa ställen var han en skitstövel. Och Jeremiah gillade jag väldigt mycket.

Jag gillade även den här boken, den här serien är bara liksom bäst, den är skit bra. jag gillade Belly, men jag tyckte inte om Conrad i den här boken, han var en skitstövel. Och Jeremiah gillar jag mycket. Om du inte har läst den så ska jag bara säga en grej: LÄS DEN!!!!!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar