onsdag 8 augusti 2012

Prinsessa i rosa:)

Titel: Prinsessa i rosa
Författare: Meg Cabot
Sidantal: 251
Betyg: 10/10
Originalspråk: Engelska
Originaltitel: Princess in pink

Källlor:
Mig själv:)

Handling:
Prinsessan Mis ska snart fylla femton, hon skriver i skoltidningen, matten funkar bra och hon ska bli storasyster. Men det hon mest av alllt önskar sig är att Michael ska bjuda henne på examensbalen. Fast han tycker inta alls att det är någon bra ide. Dessutom kanske balen inte blir av, alla resturangerarbetare i New York strejkar, och det är Mias farmors fel!

Språket: Meg Cabot har ett väldigt roligt sätt att skriva. Jag älskar hennes still och den helt underbar.

Beskrivning: Jag tycker att Meg Cabot beskriver väldigt bra.

Karaktärerna: Jag bara älskar Mia. Hon är helt underbar! Jag kan se mig mycket i henne ibland känns det som att det är jag. Mia rockar fett allså!!!!! Michael = gullig:)

Jag älskar Mia hon är fett grym. Jag älskar Meg Cabots sätt att skriva så om ni inte har läst någon av hennes böcker, GÖR DET NU!!!!

Nu läser jag:

Vet inte :p


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar