onsdag 18 juli 2012

Delirium

Titel: Delirium
Författare: Lauren Oliver
Sidantal: 466
Betyg: 9/10
Originalspråk: Engelska
Originaltitel: Delirium

Källor:
Mig själv och Bonnier Carlsen

Handling:
Kärlek är en sjukdom

I hela mitt liv har jag längtat efter att genomgå behandlingen.
Om exakt nittiofem dagar är det min tur.
Då kommer det att bota sjukdomen jag bär inom mig.

Snart kommer jag att vara trygg för alltid.
Snart kommer jag att bli lycklig.
Det är vad de alltid har sagt.

Kärlek är ett brott.
Jag se alltid trott dem.
Tills nu.
Nu har allting förändrats.

Regeringen kontrollerar allt.

Vem kan man lita på i ett samhälle byggt på rädsla?
Hur lär man sig att älska när kärlek bestraffas med döden?

Skulle du ge upp eller kämpa emot?

Karaktärer: Jag gillar verkligen Alex. Jag kan inte riktigt sätta punkten över i't varför jag verkligen tycker om honom, det är bara så. Lena tycker jag på vissa ställen var lite barnslig, men det var väldigt lite. Carol tycker jag inte om, vet inte riktigt heller varför jag tycker så, men jag tycker bara så:/

Beskrivning: Jag tycker att det var väldigt mycket beskrivning i boken och det tyckte jag var rätt bra. Men i vissa delar blev det bara lite för mycket beskrivning, enligt mig.

Språket: Språket i boken var väldigt lätt att läsa.

Jag tyckte att boken var bra, men den var inte den bästa jag någonsin har läst så jag ger den 9/10. Jag gillade Alex och Lena, men jag gillade verkligen inte Carol.

Nu läser jag:
Har ingen aning:p

Ha en trevlig läsning/ Victoria :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar