måndag 14 januari 2013

Själlös

Okej innan jag börjar med recensionen vill jag bara säga att jag har inte updaterat på ett tag och jag vill säga förlåt och så vill jag säga att jag har haft så mycket i skolan och skolan går liksom först ni fattar nog. Där emot så har jag försökt lägga upp en video om litte böcker men det fungerar inte bra så om ni har någon ide på hur jag kan lägga upp den skriv i komentarer.
Nu till recensionen:

Titel: Själlös
Författare: Gail Carriger
Sidantal: 365
Betyg: 2/10
Originalspråk: Engelska
Originaltitel: Soulless

Källor:
mig själv :)
och
Styxx fantasy.

Handling:
 Att vara Alexia Tarabotti i det viktorianska London är inte det lättaste. För det första har hon ingen själ. För det andra är hon redan tjugofem år och fortfarande ungmö ett faktum som inte blir bättre av att hon är rejält kurvig, frispråkig och värst av allt halv italienska. Men detta är bara början på Alexias problem. Döda vampyrer, alldeles för stiliga varulvar och hemliga sällskap är snart vardagsmat och frågorna hopar sig: Är hennes själlösa förmågor verkligen en tillgång? Vem är fienden egentligen? Och viktigast av allt: Finns det te?

Språket:
Det är väldigt gammal dags och det kan jag störa mig på ibland och det var inte så lätt att läsa vissa ord och det kunde göra mig arg ibland.

Karaktärer:
Jag gillar verkligen Alexia, hon är liksom cool. Jag gillar dem andra karaktärerna också men min favorit måste nog vara Alexia.

Okej, den boken var rätt seg och jag skulle inte riktigt rekommendera den här boken men den är rätt okej. Jag gillade Alexia men det var lite svårt att förstå vad hon sa beroende på det svåra språket. Jag vet inte riktigt om jag ska läsa nästa del men vi får se. Jag gillade inte riktigt boken men tack ändå Styxx för och ha gett mig denna bok!

Tack Styxx Fantasy för recensions exemplaret! :)

Nu läser jag :

Den vita katten av Holly Black



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar